Generalforsamling 2014

Download referatet i printervenlig version (Kræver PDF-læser).

Grundejerforeningen Bechsminde Referat fra generalforsamling den 4. februar 2014.

Formanden bød velkommen til 17 fremmødte medlemmer og 3 bestyrelsesmedlemmer. 2 havde lovlig fravær.

Dagsorden:

1. Valg af dirigent:
  2. Som dirigent blev Ivan Lund valgt.

3. Formandens beretning:
  4. Året 2013: Året startede med lidt vintervejr.

Ved generalforsamlingen den 5-2-13 var bestyrelsen plus 8 medlemmer fremmødt. Ivan Lund blev valgt som dirigent og formandens beretning blev oplæst og godkendt. Årets regnskab blev godkendt og kontingentet fastsat til 600 kr.

Valg i.h.t. vedtægterne: Arne Pedersen, Niels Grand og Ditlev Klemmentsen blev genvalgt. Susanne Hansen blev genvalgt som revisor, Harry Madsen som revisorsuppleant, Lenny Andersen og Claus Bisgård som bestyrelsessuppleant.

Vedtægtsændring blev godkendt med 13 stemmer for og ingen imod. Der var indsendt et forslag om reparation af Bankagervej 190-212’s fortov fra Susanne Hansen, det har vist sig at være ret dyrt og bliver til et særligt punkt på dagsordenen.

Fastelavn blev afviklet selvom der var problemer i starten. 40 børn og lige så mange voksne deltog i festligheden.

Ekstraordinær generalforsamling den 26-2-2013 blev afviklet i ro og orden. Vedtægter godkendt. 10 stemmer for og ingen imod.

April-maj problemer med tinglysning. Afklaret med advokatkontor. Endeligt i orden. Jeg synes, at der har været en elendig og ikke særlig kompetent rådgivning fra Sundhuset og kan ikke anbefale dem til foreningssager.

Der har ikke været hærværk op vore legepladser i år.

På grund af alder +70 og svigtende helbred er der 2 medlemmer, der ikke modtager genvalg. Med den tekniske udvikling, med NemId, CVR-numre, mails og elektoniske faktura er det nødvendigt at få yngre kræfter ind i foreningsarbejdet. De mange nye medlemmer har herved også mulighed for at præge foreningens fremtidige arbejde, herunder legepladser, stier, veje og sociale sammenkomster som fastelavnsfester og lignende.

5. Foreningens regnskab
  6. Regnskabet blev godkendt.

7. Valg i henhold til § 11
  8. På valg til bestyrelsen var Ole Nynes og Ivan Lund. De ønskede ikke genvalg. Valgt blev:

• Lenny Andersen, Kirkeskovvej 20
    • Allan Raun, Højtoften 18.

Valgt til bestyrelses-suppleant:

• Claus Bisgaard, Hesseløvej 15
    • John Nieuwenhuizen, Kirkeskovvej 21
    • Johnny Sørensen, Fanøvej 1

Valgt som revisor:

• Susanne Hansen, Bankagervej 198

Valgt som revisor-suppleant:

• Harry Madsen, Ærøvej 3
  9. Indkommende forslag.
  10. 5.1 Reparation af fortov på ”lille Bankagervej”

Formanden fortalte, at der er problem med 7 ud af 10 grunde i forbindelse med at lægge nye fliser. Fortovet skal være fri i 2 meter fra kant. Stensætning og hække, der går ud over fliser, skal fjernes. Har indkørsler trykket fortovsfliser, skal indkørslen reguleres med en stopklods, som forhindrer tryk på fortov. Udgift til disse ændringer påhviler grundejeren. Der blev diskuteret, skal den ene side laves og den anden vente lidt, – ikke låne penge – eller reparation i takt med kommunen vedligeholder veje i området. Arbejdet med reparation af fortov kan ikke sættes i gang før ovennævnte er bragt i orden. Vi opfordrer ”lille Bankagervej” til at vælge en tovholder, som kan henvende sig til bestyrelsen med evt. spørgsmål og informere når grundejere er færdige med ovennævnte regulering. Grundejere i andre gader i vores område har måske samme problem, hvis kommunen skal i gang med at reparere fortove. Nedenstående var med i referat under formandens beretning for år: 2013-2012-2011-2010-2009

Medlemmerne bedes overholde servitutter og vejlov, især ved at hegn og hæk mod offentlig vej og sti SKAL stå inde på egen grund. En del steder er fortove blevet meget smalle og udsigtsforholdene er forringet væsentligt ved udkørsel ved vej. + Man har pligt til snerydning ved fortove og stier.

5.2 Trappe Kirkeskovvej til stien ved Rugvænget.

Regnvand fra stien har skyllet jord/sand ved siden af trappen væk. Det er besværligt for folk med barnevogn at komme op. Der ønskes en forbedring af trappen, evt. en lille rampe ved siden af.

Formanden fortalte, at det var uden grundejerforeningen område, da stien er Skovgårdsparkens ejendom, og gade med fortov er kommunens.

5.3 Forslag om at give en hånd med ved forskellige projekter ved at informere via mail.

Formanden takker for forslaget med idéen om hjælp, men det er ikke let at få informationen ud, når vi ikke har mail-adresser. Vi håber, at der med nye kræfter i bestyrelsen kan blive lavet en hjemmeside.

11. Fastsættelse af kontingent
  12. Der blev snakket om reparation på legeplads ved Bankagervej, og med forventning om udgifter til fortov blev kontingentet foreslået til 700,00 kr. Dette blev vedtaget med 16 stemmer for.Kontingent for året 2014 : kr. 700,00. Betalingsdato senest 15. marts.

13. EVT.:
  14. Formanden oplyste, at fra og med 2015 kan vi ikke benytte lokaler på Bankagerskolen til fastelavn. Har I forslag til lokale, hvor vi fremover kan holde fastelavn, kontakt bestyrelsen. Susanne Hansen takkede Ole og Ivan for arbejdet i foreningen. Arne takkede for godt samarbejde i bestyrelsen Generalforsamlingen afsluttet i god ro og orden.

Bestyrelsen konstituerede sig efter generalforsamlingen.

• Formand:Allan Raun, Højtoften 18.Tlf.: 30 50 27 03
  • Kasserer: Arne Pedersen, Rundingen 3. Tlf.: 75 64 81 34